<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d12667383\x26blogName\x3dYemek+Zevki\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dTAN\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://yemekzevki.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dtr_TR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://yemekzevki.blogspot.com/\x26vt\x3d8902545575044800413', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

YENİ ADRESİMİZ: yemekzevki.net. 10 saniye içinde yönlenmezseniz tıklayınız.
<$Blog6.25.2005

<$Blog

Hilal Teyzem'in yapmış olduğu nefis şekerpareler. Ellerine sağlık..

şekerpare
MALZEMELER
Hamuru için;
1 paket margarin
2 yumurta (bir tanesinin sarısı üzeri için ayrılacak)
½ su bardağı irmik
½ su bardağı şeker
1’er paket kabartma tozu ve vanilya
Aldığı kadar un
Şan fıstığı
Şerbeti için;
5 su bardağı şeker
5 su bardağı su
½ limon suyu

YAPILIŞI
Margarin, irmik, şeker ve yumurta yoğrulur. Sonra un, kabartma tozu ve vanilya da ilave edilerek yumuşak bir hamur elde edilir. Oval şekiller verilen hamurların üzerlerine çatalın tersiyle hafifçe bastırılır. Üzerine yumurta sarısı sürülerek pişirilir. Fırından çıkan tatlıya, soğuk şerbet dökülür ve şan fıstığıyla süslenir.




şekerpare1



<$Blog17nts:

Anonymous Adsız..

<$Blogelime saglik cok guzel yapmısım ama emin olun goruntusu kadar tadı da nefisti.herkese denemelerini tavsiye ederim.........hilal teyze

<$BlogPazar, 26 Haziran, 2005 <$Blog 
Anonymous Adsız..

<$Blogbu tarifi gordugume sevindim meldacım
bendeki tariflerden hicbirini tutturamıyorum
en son serbeti cekmeyen sekerpare tatlısı yapabildim :(
bu guzel gorunuyor insallah ben de becerebilirim...
hatice

<$BlogPazartesi, 27 Haziran, 2005 <$Blog 
Blogger melda..

<$BlogTeşekkür ederim Hatice. Bu tatlı gerçekten çok güzel oluyor. İnşallah seninki de güzel olur.

<$BlogPazartesi, 27 Haziran, 2005 <$Blog 
Blogger hayalperisi..

<$Blogbende yapacam sonucu yazarim ;)

<$BlogÇarşamba, 29 Haziran, 2005 <$Blog 
Anonymous Adsız..

<$Blogmükemmel görünüyor bayılırım şekerpareye.hemen yazdım şimdi ypmaya gidiyorum sonucu yazarımm..

<$BlogCuma, 01 Temmuz, 2005 <$Blog 
Anonymous Adsız..

<$Blogevet yaptım ve harika oldu.yanlız şekilleri biraz farklı oldu benim.
acemi işi yani..böylece defterimdeki yıldızlı tariflerin arasına girdi.tşk.ler.
kübra

<$BlogCuma, 01 Temmuz, 2005 <$Blog 
Blogger melda..

<$BlogBeğenmene sevindim Kübra, afiyet olsun.

<$BlogCumartesi, 02 Temmuz, 2005 <$Blog 
Anonymous Adsız..

<$Blogmerhaba,

Dün evdeydim.30 Ağustos tatili diye ne zamandır şekerpare yapmak istiyordum.Sizin tarifi denedim muhteşem oldu.Teşekkürler.

<$BlogÇarşamba, 31 Ağustos, 2005 <$Blog 
Anonymous Adsız..

<$Blogmerhabalar :) ben bu tarifi denedim. İlk kez mükemmel olan bir şekerpare tarifi bulmuş oldum sayenizde. Gerçektende enfes bir tarif. Teyzenize teşekkürler. denemek isteyenlere öneririrm. Şefika

<$BlogSalı, 20 Eylül, 2005 <$Blog 
Anonymous Adsız..

<$Blogmelda bunuda denedik herzama oldugu gibi buda cok guzel oldu herkes cok begendi tesekkurler.. :))

<$BlogPerşembe, 29 Eylül, 2005 <$Blog 
Anonymous Adsız..

<$Blogbugün bu sekerpare tarifinizi denedim ve sonuc hic güzel olmadi. yag ölcüsü ve un miktarini tam verebilirmisiniz lütfen. firinda sekerpareler formundan cikti yarildilar ve yayildilarda.. alip cöpe döktüm cünkü görünüm berbat idi..
iyi günler

<$BlogÇarşamba, 12 Nisan, 2006 <$Blog 
Anonymous Adsız..

<$Blogbugüne kadar birçok şekerpare tarifi denedim içlerinde güzel olanda oldu ama,benim hep istediğim pastane'lerde tatlıcılarda satılan şekerpare gibi olmasıydı ve sonunda oldu melda hanım sizin sayenizde çok ama çok teşekkürler harika bir tatlı oldu.sonuç:mükemmel!

<$BlogPazartesi, 07 Ağustos, 2006 <$Blog 
Anonymous Adsız..

<$Blogcok super gorunuyor da benim bildigim sekerpare yuvarlak ve ortasinda findik olur.sekerpareye has bir sekildir bu.tarifi aldim ,bayrama yapicam ....

<$BlogÇarşamba, 11 Ekim, 2006 <$Blog 
Anonymous Adsız..

<$Blogcok guzel eminim tabiiki ama sekerparenin ozelligi yuvarlak yapilmasi ve ortasina findik konulmasidir.yani goruntu olarak amasya ya da bosnak tatlisina daha cok benzemis...

<$BlogPazartesi, 01 Ocak, 2007 <$Blog 
Anonymous Adsız..

<$BlogÖncelikle bu sekerpare tarifini verene tsk etmek istiyorum. Ben yaptim ve sonuc sahane oldu. Daha önceleri hic tutturamiyordum. Artik bu tariften vazgecmeyecegim. Zaten ilk önce görüntüye takildi gözüm ve ben bunu deniyecegim dedim :-) süper oldu yaa, cok tskler.

<$BlogCuma, 20 Nisan, 2007 <$Blog 
Anonymous Adsız..

<$Blogşekerpare o kadar güzel gözükürduki gecenin bu saatinde dayanamayıp yaptım..gayet güzel oldu ama sanırım şerbetimi tam pişirmedim..kaynadıktan sonra yarım limon ilave ettim yaklasık 5 dakıka kadar kaynattım..acaba daha fazlamı kaynatmalıydım.. tesekkürler..

zeynep

<$BlogÇarşamba, 16 Mayıs, 2007 <$Blog 
Anonymous Adsız..

<$Blogbu şekerpareleri önceden yapıp kaynar şerbet döksem olur mu acaba

<$BlogSalı, 31 Temmuz, 2007 <$Blog 

Yorum Gönder Yorumlarınızı Yemekzevki.net üzerinden yapabilirsiniz.

BU SİTEDEKİ TARİFLERİN VE FOTOĞRAFLARIN İZİNSİZ KULLANIMI YASAKTIR.

Tahiroglu
 

zeytinyağlı enginar kayısılı salata kandil simidi telşehriyeli salata amerikansalatalı domates patlıcanlı biber çıraklar çöreği biber turşusu hasanpaşa köftesi yaprak sarma zeytinyağlı fasulye su böreği