<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d12667383\x26blogName\x3dYemek+Zevki\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dTAN\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://yemekzevki.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dtr_TR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://yemekzevki.blogspot.com/\x26vt\x3d8902545575044800413', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

YENİ ADRESİMİZ: yemekzevki.net. 10 saniye içinde yönlenmezseniz tıklayınız.
<$Blog8.25.2005

<$Blog

Bu tarifi Pedo-dent diş kliniğinden Mine Abla'nın isteği üzerine ekledim. Mine Abla annemin yaptığı bu böreği beş-altı sene önce yemişti ve hala unutmamış :) Gerçekten çok lezzetli ve pratik bir tarif, afiyet olsun.



MALZEMELER
Bir paket (20 tane) milföy hamuru
2 su bardağı yeşil mercimek
1 tane kuru soğan
1 çay bardağı sıvıyağ
Kırmızıbiber
Karabiber
Tuz
Üzeri için;
Çörek otu
Yumurta sarısı

YAPILIŞI
Mercimek haşlandıktan sonra suyu süzülür. Ayrı bir tencerede soğan sıvıyağda kavrulur. İçerisine haşlanan mercimek, kırmızıbiber, karabiber ve tuz eklenerek karıştırılır.
Milföy hamurunun bir tanesinin sağından ve solundan birer cm aralıklarla üçer cm’lik şeritler oluşturulacak şekilde çentikler yapılır. . Bu şeritlerden en üstteki ve en alttaki sağda ve solda ucuca birleştirilir. Oluşan sepete mercimekli iç doldurulur. Öteki şeritler sağlı sollu mercimeklerin üzerini kapatacak tarzda birleştirilir. Üzerine yumurta sarısı sürülür ve çörek otu serpilip fırına verilir.


mercimekli milföy


<$Blog19nts:

Blogger Lafazan..

<$BlogMelda bu tarifini görür görmez yaptım, yarın siteye ekleyeceğim. Süper lezzetli idi. Teşekkürler tarif için.

<$BlogPerşembe, 25 Ağustos, 2005 <$Blog 
Blogger Hanife..

<$BlogGörüntü çok güzel olmuş. Ne hoş fikir hamuru bu şekilde yapmak. Tebrikler..

<$BlogPerşembe, 25 Ağustos, 2005 <$Blog 
Blogger ZeYNeP..

<$BlogPistikten sonra goruntusu cok guzel olmus, elinize saglik, eminim tadida guzeldir.

Zeynep

<$BlogCuma, 26 Ağustos, 2005 <$Blog 
Anonymous Adsız..

<$Blogmelda enfes olmuştur eminim. oldukça doyurucu bir tarif. eline sağlık.

<$BlogCuma, 26 Ağustos, 2005 <$Blog 
Blogger Hatice..

<$Blogsunumu çok hoş bir tarif Melda, annenin ellerine sağlık...
sanırım başka iç harçlarla da olabilir bu börek değil mi? ben eski bir dergide bu böreğin fasulyelisini görmüştüm, senin aşamalarını fotoğraflaman da çok iyi olmuş...
sevgiler...

<$BlogCuma, 26 Ağustos, 2005 <$Blog 
Anonymous Adsız..

<$Blogmeldacım denedim ama patlıcanlısını çok şık oldu.tabi ilk deneme anneninkiler kadar güzel ve düzgün olmadı ama yinede hoştu teşekkürler..

<$BlogPerşembe, 01 Eylül, 2005 <$Blog 
Blogger melda..

<$Blogafiyet olsun beğenmenize sevindim.

<$BlogCuma, 02 Eylül, 2005 <$Blog 
Anonymous Adsız..

<$BlogMerhaba ,
bu tarifi bende çok beğendim ama birşey sormak istiyorum acaba her börek 2 milföy hamurundan mı oluşuyor? Yardımcı olursanız sevinirim...

<$BlogÇarşamba, 07 Eylül, 2005 <$Blog 
Blogger melda..

<$BlogTeşekkür ederim.
Bir börek sadece bir milföy hamurundan oluşuyor.

<$BlogPerşembe, 08 Eylül, 2005 <$Blog 
Anonymous Adsız..

<$Blogmerhaba meldacım
harika bir sey bu ya arkadasım geldi dun kanada'dan :) az sonra birlikte bu boregi yapacagiz...
sonra da yiyip sana hayır dualar ederiz artık...
sevgiyle

<$BlogSalı, 13 Eylül, 2005 <$Blog 
Blogger melda..

<$Blogafiyet olsun haticecim :)

<$BlogSalı, 13 Eylül, 2005 <$Blog 
Blogger melda..

<$BlogAnnem bu böreği sosisli de yapmıştı, o da güzel oluyor.

<$BlogÇarşamba, 26 Ekim, 2005 <$Blog 
Anonymous Adsız..

<$BlogBöreği sosisli ve peynirli yaptım lezzeti, sunumu süper. Teşekkürler ediyorum, orjinal bir tarif. Hep düşünürdüm acaba milföy daha farklı nasıl katlanır diye. Ellerinize sağlık.

<$BlogPazartesi, 12 Aralık, 2005 <$Blog 
Anonymous Adsız..

<$Blogsevgili melda,

mercimekli borekteki canak yapilma kismini anlayamadim. yardimci olabilirmisin?
olcay

<$BlogSalı, 02 Mayıs, 2006 <$Blog 
Blogger Rakunt ideas..

<$BlogEllerine sağlk harika görünüyor milföy şekli daha da süper aklınızla bin yaşayın

<$BlogÇarşamba, 06 Eylül, 2006 <$Blog 
Anonymous Adsız..

<$Blogmerhaba
börek harika görünüyor.yalnız her ne kadar fotoğraflamış da olsanız o çanak gibi olan görüntüyü ben anlamadım anlatım eksik kalmış sanırım benim gibi başka anlamayanlar da var bir kere daha detaylı yazabilir misiniz o çanak nasıl oluyor öyle bir milföyle
teşekkürler
ayrıca diğer tariflerinizi de gördüm sunumlar müthiş,tebrik ederim.

<$BlogCuma, 13 Ekim, 2006 <$Blog 
Anonymous Adsız..

<$BlogGaliba bugün şanslı bir günümdeyim çünkü arama motoru sayesinde sizin sitenizle ve harika tariflerinizle tanıştım. Ve hemen ve tereddütsüz sık kullandıklarıma ekleyiverdim:))) Özellikle ''mercimekli Milföy Böreği'' tarifinizi hemen denemeyi düşünüyorum..Milföy hamuruna böyle bir görüntüyü kazandıran annenize ayrıca teşekkürlerimi iletiyorum..sevgiler.

<$BlogÇarşamba, 08 Kasım, 2006 <$Blog 
Anonymous Adsız..

<$BlogMelda hanım, biraz önce siteniz hakkındaki düşüncelerimi sayfanıza göndermiştim ama bir bayanın gönderdiği yorumu okuyunca ilave yapmak istedim..mutfak konusunda deneyimli biri olarak ben, çanak görüntüsünün nasıl elde edildiğini hemen anladım ama yeni yetişenler için tarifi gerçekten zayıf kalmış..görüntüler eşliğinde tekrar yayınlamanız, böyle bir tarifin tüm sofraları süslemesi konusunda daha faydalı olacaktır.

Nazife

<$BlogÇarşamba, 08 Kasım, 2006 <$Blog 
Anonymous Adsız..

<$BlogBu tarifi yaptım ama sosislisini.. görüntü gerçekten bir harika oluyor..arkadaşlarımın hepsi tarifini istedi.. tekrar tekrar teşekkürler:)

<$BlogPazartesi, 27 Kasım, 2006 <$Blog 

Yorum Gönder Yorumlarınızı Yemekzevki.net üzerinden yapabilirsiniz.

BU SİTEDEKİ TARİFLERİN VE FOTOĞRAFLARIN İZİNSİZ KULLANIMI YASAKTIR.

Tahiroglu
 

zeytinyağlı enginar kayısılı salata kandil simidi telşehriyeli salata amerikansalatalı domates patlıcanlı biber çıraklar çöreği biber turşusu hasanpaşa köftesi yaprak sarma zeytinyağlı fasulye su böreği