<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/plusone.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d12667383\x26blogName\x3dYemek+Zevki\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dTAN\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttp://yemekzevki.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3dtr_TR\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://yemekzevki.blogspot.com/\x26vt\x3d-1590075543538846687', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>

YENİ ADRESİMİZ: yemekzevki.net. 10 saniye içinde yönlenmezseniz tıklayınız.
<$Blog8.06.2006

<$Blog

Dokuz sene önce vefat eden babaannemin çok sık yaptığı bir tarif. Onu bu kurabiyeyi yaparken kaç defa izlediğimi hatırlamıyorum bile. Ama yine de onun kadar güzel yapamadım. Bu kurabiyeyi lezzetli yapan onun elinin değmesiydi belki de benim için.

Bazen bir tat, koku sizi yıllar öncesine götürür ya, beni de çocukluğuma götüren bu kurabiyeler oldu. Babaannemli yıllarımı, babaannemi çok özlüyorum ve aklıma her geldiğinde ona bir Fatiha hediye gönderiyorum. Nur içinde yatsın...

MALZEMELER
1 paket margarin
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı yoğurt
2 su bardağı toz şeker
1 tatlı kaşığı karbonat
3 yumurta
bir tutam tuz
aldığı kadar un

YAPILIŞI
Margarin eritilip, yağ ve şekerle yoğrulur. Diğer malzemeler de eklenip yumuşak bir hamur elde edilir. Unlanan tezgahta açılıp bardak veya kalıpla kesilir. Yağlanmış tepsiye dizildikten sonra üzerlerine yumurta sarısı sürülüp toz şeker serpilir. Ilık fırında pişirilir.



<$Blog11nts:

Anonymous baba..

<$BlogBabaannen bunu yeseydi "hayatımda bundan daha lezzetli bir şey yemedim..." derdi.

<$BlogPazar, 06 Ağustos, 2006 <$Blog 
Anonymous esma..

<$Blogmerhaba..Niye bilmiyorum ama yazıyı okuyunca duygulandım..Ben babaannemi hiç görmedim belki de ondan..Ben onun elinden hiç birşey yiyemedim ama,benim evimde de onun,daha doğmamış torunlarına elleriyle dokuduğu kilimleri var..Şimdi bir fatiha da ben gönderdim babaannenize..Allah rahmet eylesin..Sizin de ellerinize sağlık..Tarifi yazdım en yakın zamanda deniycem inşallah..Allaha emanet olun..

<$BlogPazar, 06 Ağustos, 2006 <$Blog 
Blogger insan..

<$Blogmeldacım,
bazen nedenini bileyiz ve
en basit seyler bize mukemmel gorunur :)
hayatı guzellestiren sevgi
kurabiyenin tadını da kolaylıkla değiştirebilir...
Allah vefat eden tum yakınlarımıza rahmet etsin.
sevgiyle,

<$BlogPazartesi, 07 Ağustos, 2006 <$Blog 
Anonymous susam..

<$BlogMerhaba Melda Kurabiyelerin nefis görünüyor ellerine sağlık.Bende defalarca annemin bir yemeği yapışını izlerim fakat nedense ben yaptığımda onun ki kadar lezzetli gelmez sanırım onların ellerinden tatlı geliyor bize.Babannene allahtan rahmet diliyorum sevgilerle.Özge

<$BlogSalı, 08 Ağustos, 2006 <$Blog 
Anonymous selin çağlayan..

<$BlogEllerine sağlık, çok güzel olmuşlar. Tarifi not ettim, denemek üzere.. Babaannen nur içinde yatsın..

sevgiler, selin (www.selincaglayan.com)

<$BlogSalı, 08 Ağustos, 2006 <$Blog 
Anonymous martinlings..

<$BlogBabanneniz, fazlaca uzak olmayan yerlerden sizi, kurabiye yapışınızı, onu sofranızda tadışınızı, sevdiklerinize ikram edişinizi seyrediyor ve yanınıza varacağınız günü, yani büyük vuslâtı, hicran dolu gözyaşlarıyla bekliyordur eminim.
Bir Fatiha da, kurabiyesini tadıp da muhabbetini tadamayandan olsun.

<$BlogPerşembe, 10 Ağustos, 2006 <$Blog 
Anonymous pembeli..

<$BlogMerhaba, babaannenize Allah'tan rahmet diliyorum. Mekanı cennet olsun...

KUrabiyeler çok güzel görünüyor.
Ellerinize sağlık

<$BlogCuma, 11 Ağustos, 2006 <$Blog 
Blogger Meliha..

<$BlogMelda'cım, kurabiyeden çok babaanne kısmı ilgimi çekti, ben de 3 ay önce kaybettim babaannemi. Ondan 6 gün önce de dedemi, hala gözüm yaşlı. Seni, babaanneni çok sevdiğin ve saygıyla andığın için çok sevdim. Babaanneni de. Allah hepsine rahmet eylesin, geride kalanlara da sabr-ı cemil versin.

<$BlogÇarşamba, 21 Mart, 2007 <$Blog 
Anonymous Meliha..

<$BlogBabanı da çok sevdim, kıyamam ilk yorumu o göndermiş. Çok duygulanmıştır okuyunca. Geçen sene hacca gitmişsiniz, inşallah bir kere beraber gitmek nasip olur, orada tanışırız.

<$BlogÇarşamba, 21 Mart, 2007 <$Blog 
Anonymous ikkur..

<$Blogsiteyi yeni kesfettim. portakal agaci mudavimiyim ama ikinci adresim burasi artik. babaannenize Allahtan rahmet, benimde hasta olan babaannecigime acil sifalar diliyorum. sevgiler ilknur

<$BlogPazartesi, 09 Temmuz, 2007 <$Blog 
Anonymous ikkur..

<$Blogsimdi hatirladim biyil once de sehriyeli salataya yorum yazmisim:)

<$BlogPazartesi, 09 Temmuz, 2007 <$Blog 

Yorum Gönder Yorumlarınızı Yemekzevki.net üzerinden yapabilirsiniz.

BU SİTEDEKİ TARİFLERİN VE FOTOĞRAFLARIN İZİNSİZ KULLANIMI YASAKTIR.

Tahiroglu
 

zeytinyağlı enginar kayısılı salata kandil simidi telşehriyeli salata amerikansalatalı domates patlıcanlı biber çıraklar çöreği biber turşusu hasanpaşa köftesi yaprak sarma zeytinyağlı fasulye su böreği